Sunday, February 10, 2008

Damien


SINOPSIS :

Di manakah dapat dicari gadis seumpama Dalinda? Wujudkah gadis yang sama wajah dan tingkahnya? Kalau kembar, mungkin juga! Tetapi, bukankah di dunia ini ada tujuh manusia yang sama? Hmmm ... inilah kisahnya apabila Damien bertemu Bienda. Tetapi, pertemuan dengan Bienda bagaikan pertemuan anjing dan kucing ... sering mengundang pertengkaran. Apabila bersua wajah pasti dihujani dengan pergaduhan.

Di dalam ketidaksedaran itu ... Damien mendapati Bienda memenuhi ciri-ciri gadis idamannya ... dan yang paling penting gadis itu saling tak tumpah perangainya seperti Dalinda. Dapatkah pertengkaran demi pertengkaran itu diakhiri dengan kasih sayang? Adakah Bienda merupakan ratu di hati Damien? Dapatkah Bienda menempatkan dirinya di hati Damien sebagai permaisuri jiwa pemuda itu?


PROMO - DIALOG :

“Dammy! Apa ni? Mata kau buta ke tak nampak kaki aku ataupun sengaja kau buat begitu? Nak cari gaduh ke?” Lantang suara Bienda memarahi Damien.

Damien masih berlagak selamba. “Aku tak sengaja. Bukan salah aku. Mungkin kaki aku ni gatal nak pijak kaki kau. Mana aku tahu, kut-kutlah dia dah berkenan dengan kaki kau tu ... Biarlah mereka nak bercinta ...” Damien sinis menyindir

Mereka yang melihat kejadian itu dan mendengar kata-kata yang terkeluar dari mulut Damien terus ketawa. Kuat pula tu.

Tawa yang berderai membuatkan hati Bienda semakin panas. Bulat mata dia memandang Damien dengan alunan berombak kencang di dalam dada. Bienda menghentak-hentak kakinya seperti budak-budak

“Hoi Dammy ... kau ingat aku ni budak-budak ke hah! Cakap mengarut-ngarut. Kalau kaki aku ni pandai bercakap dan mempunyai perasaan dia tak kan pilih kaki kau yang pekung tu ...” Bienda semakin menyinga menahan marah dan malu diketawakan begitu. Hatinya betul-betul sakit kini.

“Amboi! Mana kau tahu kaki aku pekung ke tidak? Cuba cium tengok, baru kau tahu bertapa wanginya kaki aku.” Damien tidak kurang hebatnya.

“Kurang ajar! Kau nak suruh aku cium kaki kau? Kau ingat aku ni apa? Kucing kurap kau? Hoi! Kucing kurap pun tak lalu nak cium kaki kau tahu?” Bienda sudah pun melenting. Kata-kata Damien bagaikan panah yang menusuk di dalam tekak.

No comments: